היום שאחרי
היום שאחרי הבידוד והיציאה מהבידוד,
כולם ממתינים לחזור לשגרה לצאת מהבדידות.
לחלק מאוד גדול מהאוכלוסייה מתחיל להיות נוח עם הבדידות.
מסתדרים עם הבדידות ממקום התמכרותי ולא ממקום של חופש. מפני שאנו יצורים חברתיים, לחלק מהאנשים קשה מאוד עם הבידוד יושבים על קוצים, סופרים את הימים לשחרור מהסגר (בית הסוהר).
משהו קורה בבידוד!
גם לאלה שנוח להם, וגם לאלה שלא .
אני באופן אישי מאמין שחלק לא קטן נפגעו מהבדידות.
הבדידות היא סוג של מחלה שנמצאת גם בתוך מחלת ההתמכרות.
מחלת ההתמכרות בנויה על התבודדות. המחלה עושה הכל בכדי לבודד את המכור. מכורים פעילים אוהבים להיות בתוך עצמם. קוראים לזה "ריכוז עצמי".
אבל אם אני מסתכל באופן כללי על הרוב,
הבדידות מייצרת נזקים, חסכים וסימפטומים, וכשזה נוצר משהו בתוך הנשמה מתחיל לצאת החוצה.
אם נהנינו יותר מידי ממספר דברים בזמן הבידוד הסיכוי לבעיה קיימת.
אוכל כפתרון בזמן הבידוד זו בעיה,
אם אנחנו יותר מדי במסכים, באינטרנט , יותר מדי במשחקים ובהימורים,
יותר מדי אלכוהול , סמים,
אם אנחנו בפורנוגרפיה ,
אם אנחנו בחרדות או היינו זו בעיה, ועוד ועוד ועוד…
זעם, כעס חסר פרופורציות, אפילו אלימות. הבדידות מייצרת את המצבים האלה.
ישנם אנשים שזה משפיע עליהם יותר ויש שפחות.
ישנם אנשים שירגישו או יחשבו שהכל הסתיים וזה אחרינו,
ישנם אנשים שימשיכו בשגרה כאילו לא קרה כלום.
חלק גדול ימשיך להתמקד בקורונה ובנזקים של הקורונה מוות בדידות היגיינה ועוד, ולא יתמקד בנפש ובנזקים שגרמה הקורונה לנפש .
יש מצב שהבדידות והקורונה יעברו לגמרי בעוד חצי שנה או שנה-שנתיים,
אנחנו נשאר מכורים והקורונה תיעלם.
מומלץ מאוד להתחיל להשגיח על מה שנוצר והתפתח בזמן הבידוד.
הקורונה תעבור אבל היא תשאיר טראומה בנפש,
ההתפתחות של ההתמכרות איטית, אבל הנזקים קשים מנשוא.
המגפה שאחרי המגפה: הקורונה תגרום למגפה חדשה בתחום ההתמכרות, ויש להיערך אליה נכון.
אל תישארו עם "נגיף הקורונה בנפש".
הצטרפו אלי כדי לבדוק, לברר, ולטפל בנזקי הקורונה בילדים ובוגרים. להכיר מהן התמודדויות הנפשיות עם משבר הקורונה וכיצד לעבור את השגרה החדשה בדרך הרגועה והבטוחה ביותר.
